اَلسَلامُ عَلَيْكُم وَرَحْمَةُ اَللهِ وَبَرَكاتُهُ
3X سُبْحَانَ اللهِ وَبِحَمْدِهِ عَدَدَ خَلْقَهِ وَرِضَى نَفْسِهِ وَزِنَةَ عَرْشِهِ وَمِدَادَ كَلِمَاتِهِ
Sesungguhnya Aku berniat kerana اللهَ
Sesungguhnya Aku berniat kerana اللهَ
Tugasan gerak organ-organ tubuh badanKu kepada اللهَ
Daku Niatkan Tasbih anggota-anggota organ tubuhku buat اللهَ.
Ku serahkan seluruh kehidupanku kebergantungan sepenuhnya KepadaMu Ya اللهَ
Ku serahkan seluruh kehidupanku kebergantungan sepenuhnya KepadaMu Ya اللهَ
Kerdipan Mataku berIstighfar Astaghfirullah (أسْتَغْفِرُاللهَ)
Hatiku berdetik disetiap saat menyebut Subhanallah (سُبْحَانَ اللَّهِ)
Denyutan Nadiku dengan Alhamdulillah (الْحَمْدُ لِلَّهِ)
Degupan Jantongku bertasbih LA ILAHA ILLALLAH (لَا إِلٰهَ إِلَّا ٱلله)
Hela Turun Naik Nafasku berzikir Allāhu akbar (اللَّهُ أَكْبَرُ)
الْحَمْدُ لِلَّهِ syukur kepada وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّ ...اللهَ
RAHSIA LEBIH DARIPADA ALIF LAM لا, LAM jalala Bahagian 2
RAHSIA LEBIH DARIPADA ALIF LAM لا, LAM jalala Bahagian 2
RAHSIA YANG LEBIH DENGAN LAM ALIF LALA, LAM jalala Bahagian 2 Untuk maklumat lanjut mengenai Lam Alif, sila baca Rahsia Lam Alif dan Nama Imam Ali (as) Dari Ajaran Syaikh Mawlana Hisham Kabbani sebagaimana yang Diajarkan oleh
RAHSIA LEBIH DARIPADA LAM ALIF LALA,
LAM jalala Bahagian 2
LAM jalala Bahagian 2
Untuk maklumat lebih lanjut mengenai Lam Alif, sila baca Rahsia Lam Alif dan Nama Imam Ali (as)
Dari Ajaran Syaikh Mawlana Hisham Kabbani sebagaimana yang diajarkan oleh Syaikh Sayed Nurjan Mirahmadi
A'odhu billahi minash Shaytaanir rajiim
Bismillahir Rahmanir Rahim
Insya Allah semasa bulan Baab atTauba, bulan pertama (Muharram) ... Ma w lana Syaikh menjelaskan Rawze Sharif. (Tempat berehat Nabi di Madina) mempunyai pintu, yang mereka tutup sekarang. Mereka dahulu mempunyai pintu ke hadapan Rawze sharif, kehadiran Rawza di Sayyidina Muhammad (sallallahu alayhi wasallam) dan bahawa raja akan datang, dan jika mereka ikhlas, mereka akan membuat Doa dan kunci secara automatik akan datang dan mereka akan memasuki Rawze sharif. Dan kemudian mereka akan membersihkan Rawza dengan minyak mawar, dengan mayatnya, dengan janggut mereka, mereka akan membersihkan lantai Rawze sharif Nabi (sallallahu alayhi wasallam), untuk menunjukkan bahawa mereka tidak berada di hadapan Sayyidina Muhammad (sallallahu alayhi wasallam). Dan Baab di Tauba, itulah realiti Muharram, yang kita minta masuk ke dalam Sayyidina Muhammad (sallallahu alayhi wasallam) dan mereka ingin kita masuk Baab di Tauba dari surat Taubah (Bab 9 dari Al-Quran)
Ini adalah dari realiti sembilan dan realiti sultan kesempurnaan, insaane Kamil ... Syukurlah, untuk memahami pedang di mana Nabi (sallallahu alayhi wasallam) memberi kepada Sayyidina Ali (alaihis salaam) adalah Zul Fiqar, iaitu, "Saya Kota 'Ilm, Kota Pengetahuan, dan Sayyidina Ali adalah pintu. "
انا مدينة العلم و علي بابها
'ana Madinatul-ilmin wa' Aliyyun baabuha
Saya adalah kota pengetahuan dan 'Ali adalah pintu.
'ana Madinatul-ilmin wa' Aliyyun baabuha
Saya adalah kota pengetahuan dan 'Ali adalah pintu.
itu bermakna anda tidak boleh mempunyai, ilm al-laduni - kita bercakap tentang sains syurga, kita tidak bercakap mengenai ilmu perakaunan dan matematik dan dunia tetapi mereka menunjukkan kepada kita, bahawa Allah 'Azza wa Jal menunjukkan walaupun dalam Huroof , bahawa jika kamu mahu ' ilm, anda perlu melalui Sayyidina Muhammad (sallallahu alayhi wasallam). Dia adalah kota pengetahuan. Dia adalah penjaga Kawthar, tetapi anda tidak dapat 'ilm tanpa pemahaman realiti' ain.
itu bermakna jika anda tidak menerima cinta dari Sayyidina Ali (alaihis salaam), dan tidak menerima cinta Sayyidina Uthman, Sayyidina Umar, dan rahsia Sayyidina Abu Bakar As-Siddiq; ini bermakna mereka adalah ilmuwan penjaga . Mereka adalah penjaga realiti ini dan mereka mula menarik perhatian kita, bahawa di sepanjang jalan ke pintu kesempurnaan dan pintu Taubah menjadi tidak ada apa-apa.
Rahsia Lam Alif dan Zul Fiqar
Biarlah sirratul lam jalala kemudian, dalam kekosongan itu, Allah 'Azza wa Jal mula menunjukkan realiti La ilaha illa-Llah Muhammadun RasoolAllah (sallallahu alayhi wasallam), bahawa Allah' Azza wa Jal 'Izzah selalu bergerak. Dan Allah 'Azza wa Jal yang bergerak alif mula menunjukkan kepada kita apa yang Dia akan berpakaian dari lautnya Kekuatan yang kuat semua realiti. Maka itu bermakna sirrat bi ul-lam jalala dan memahami bahawa rahsia besar alif lam, iaitu Zul Fiqar, adalah pedang yang diberikan kepada Sayyidina Ali (alayhi salaam).
Bermakna bahawa setiap kenyataan dalam realiti itu adalah lam alif. Bahawa atas nama Allah 'Azza wa Jal, bahawa Allah' Azza wa Jal menunjukkan dalam 'ilm ul-Huroof, alif berpakaian panjang . Dan di sinilah hadith kudus dari keluar, hadith al-qudsi, bahawa Allah 'Azza wa Jal menjelaskan kepada Nabi (sallallahu alayhi wasallam), "Saya tidak di syurga dan saya tidak di bumi, tetapi saya di dalam hati kepercayaan saya."
ما وسعني لا سمائي ولا ارضي ولكن وسعني
قلب عبدي المؤمن maa laa wasi`anee Samayee, wa la Ardee, laakin wasi'anee qalbi 'Abdee alMu'min.
Kedua-dua syurga dan bumi saya boleh mengandungi saya, tetapi hati hamba saya beriman.
قلب عبدي المؤمن maa laa wasi`anee Samayee, wa la Ardee, laakin wasi'anee qalbi 'Abdee alMu'min.
Kedua-dua syurga dan bumi saya boleh mengandungi saya, tetapi hati hamba saya beriman.
Ini bermakna bahawa ciptaan ini, ini mulk, ini mulk, ini Allah 'Azza wa Jal ini Hidayat. Datanglah kepada Allah 'Azza wa Jal ini adalah Hadi. The ha ه adalah untuk datang ke bimbingan, 'menyebabkan Allah' Azza wa Jal menjelaskan bagi kita di Ma'rifa, "Jangan berfikir nama Allah boleh mengandungi Me," 'menyebabkan alif bergerak. Jadi alif bergerak dan berkata, "Cukuplah untuk anda memahami ha ه. Datang ke hidayah هداية, datang ke bimbingan. Saya mempunyai Hadi هادي, panduan yang akan membawa anda kepada realiti saya. "Ini ha mempunyai rahsia wow dalam, kerana w hen anda menulis ha ها, mereka membuat ha dan mereka meletakkan wow [dalam bentuk dal]. Dan ini mempunyai wow di atas, adalah Hu ه dan Berita.
Ini bermula dan pembukaan Hu ه dan Berita, bahawa Allah 'Azza wa Jal menggambarkan bahawa ini adalah hidayat, panduan ini, ini hadi berkaitan dengan rahsia Hu. Ini bermakna bahawa hidayah, bimbingan yang mempunyai rahsia wow dalam hatinya. "Saya Wadud, cintaku," itu, "Saya telah mencipta semua penciptaan dari cinta." Dan Allah Azza wa Jal berkata, "Jika kamu datang kepada hidayat ini , datangilah petunjuk ini, iaitu realiti Muhammadun RasoolAllah (sallallahu alayhi wasallam)" Ia datang, kerana kami menutup lam; lam ل adalah lidah.
The Laams ل dengan nama Allah (aj) الله
Mengapa Lam ل Adalah Mulk
ل Begitu lam - dan syekh akan mengatakan itu adalah mulk, sebab itu mulk ملك adalah penciptaan itu, kerana ia kini direalisasikan melalui lidah. Jika anda mengatakan bahawa, sekarang ada. Jika anda tidak mengatakannya, ia tidak wujud. Oleh itu, apabila Allah 'Azza wa Jal ingin tersembunyi, yang tidak anda ketahui, apabila Dia mahu ia dikenali, Dia hanya memberi perintah kepada Nabi (sallallahu alayhi wasallam), Lidah Kebenaran (Lisanul Haq), "bersuara, Qul!" tidak lama lagi jiwa Nabi (sallallahu alayhi wasallam) bercakap realiti dan penciptaan ini menjadi wujud dan diwujudkan.
Oleh itu, Allah Azza wa Jal mulai menjelaskan bahawa ini, pertama, untuk dua pemahaman, dunia bentuk dan dunia kehalusan, setiap bentuk yang diciptakan di bawah Sefat (sifat) ini. Lam ini berada di bawah realiti ini, ini di bawah bentuk Rahman. Setiap ciptaan lain di dunia yang subtlety di bawah Sefat ar Raheem, bahawa ia adalah di akhirat.
Bermaksud bahawa semuanya , Ar-Rahman al-Arsh ath Thawa, yang ditunjukkan oleh Allah 'Azza wa Jal walaupun di Huroof kerusi itu, kelihatan seperti sebuah kerusi. Al-Arsh ath-Thawa bermaksud bahawa Allah 'Azza wa Jal telah datang ke takhta; takhta menandakan kuasa. Allah 'Azza wa Jal tidak boleh duduk, kita bukan orang yang menjadikan Allah' Azza wa Jal menjadi bentuk. La Sharik, la Shabi!
الرحمن على العرش استوى 5
20: 5 - ArRahmanu 'alal' Arshi istawa.
Yang Maha Pemurah di atas Arsy diasaskan. (Al-Quran 20: 5)
Allah 'Azza wa Jal mengajar dengan analogi, bahawa anda "akan melihat realiti yang lebih dalam di Huroof, bahawa ini mulk, yang paling dekat dengan anda, anda mesti datang melalui kehidupan , datang kepada penciptaan dunia bentuk. Anda perlu menggunakan badan anda, anda tidak boleh memahami malaikat apabila anda tidak mengenali diri anda. Anda tidak dapat memahami kerajaan syurga sehingga anda mengenali diri sendiri. Bermakna anda melihat tanda-tanda Allah 'Azza wa Jal dalam dunia bentuk. Anda pergi ke laut, anda melihat kebesaran Allah 'Azza wa Jal; Anda melihat langit, anda melihat kebesaran Allah 'Azza wa Jal; Anda melihat haiwan dan pembiakan dan semua ciptaan ini, anda melihat kebesaran Allah 'Azza wa Jal. Jadi ia berkata, "Subhanallah, bagaimana semua ini nyata?"
Bermaksud bahawa pemahaman Ar-Rahman, Allah 'Azza wa Jal berkata, "Kekuatan saya di Arasy," bererti,"Saya ' Izzah, saya alif adalah pasukan lama ," bermakna ini adalah cara lain untuk menulis lam alif: interaksi antara Lidah Kebenaran dan 'Izzatullah, dan lintasan itu.
Bermakna yang membawa kepada realiti qaab al-qawsayni wa adna. Sekarang ini adalah pembukaan Sirrat bi ul-lam jalala. Bermakna kekuatan Allah 'Azza wa Jal ini, bagaimana cara menggunakan kuasa itu, bagaimana menggunakan kenyataan itu, pedang itu, yaitu pemilik Sayyidina Ali (alaihis salaam).
Anda tidak dapat memperoleh 'ilm tanpa cinta dan penghormatan terhadap Sayyidina Ali (alaihis salaam). Berarti bahawa Nabi (sallallahu alayhi wasallam) mengajar, itulah yang dia mahu kita faham bahawa: jika ilmu yang anda cari adalah realiti Muhammad, maka Sayyidina Ali (alaihis salaam) adalah pintu, maka datang dengan cinta dan rasa hormat terhadap pintu, Sayyidina Ali untuk berpakaian di bandar, maka dari realiti kawan-kawan.
Ini bermakna tahap tertinggi adalah menghormati keluarga dan menghormati rakan-rakan. Kawan di peringkat paling luar akan mula menyempurnakan watak kita, untuk menjadi watak Siddiqiyah , menjadi watak yang jujur. Meniru kita seperti Ashab an-Nabi (sallallahu alayhi wasallam), dengan cinta, hormat, integriti bermakna kesempurnaan persahabatan dari kewujudan kita. Kemudian mereka membawa kami ke pintu.
Bahawa pintu kepada 'ilm dan ilmu harus dipakai oleh Aleem kuno' , karena sekarang 'ilm mendapat ya untuk yaqeen, bahawa kita mahukan Pengetahuan kuno Tuhan untuk berpakaian kita. Kesemua mereka berakhir dengan meme kerana realiti itu berasal dari Sayyidina Muhammad (sallallahu alayhi wasallam).
Kemudian mereka mengajar kita, jika kamu mahukan ilmu itu, maka ambil jalur lam jalala. Ini bermakna realiti lam alif menafikan diri sendiri, menafikan diri sendiri, menafikan diri sendiri; maka setiap kesukaran dalam hidup anda menjadi kebijaksanaan. Sekiranya anda tidak meniadakan, apa yang menidakkan diri anda? Ini bermaksud bahawa Tuhan akan melalui kesukaran untuk anda. 'Sebanyak sebab anda menjadi Buddah, dan juga menjadi diri anda sendiri, adalah penting untuk diberikan kepada diri sendiri, oleh orang-orang di sekeliling anda, dengan segalanya, Allah' Azza wa Jal Rahmah adalah: Saya akan membawa anda kembali .
Jadi cara penolakan adalah la, la, la, la, "Rabbi, saya tidak apa-apa," itu, "izinkan saya memasuki laut anda dari realiti." Maka Baab ini di Tauba mula membuka jalala -lam bi- sirrat. Ini menunjukkan anda bahawa la mewakili qaab al-qawsayni wa adna. Bahawa, hanya dua kekuatan La ilaha illa-Llah Muhammadun RasoolAllah (sallallahu alayhi wasallam) yang datang bersama-sama sekarang untuk menjadi nukht, 'sebab pada pengetahuan kita untuk mengikuti nukht, di mana semua Korans di Fatiha-tiga puluh juz - semua tiga puluh juz di Fatihah, semua Fatihah di Bismillahir Rahmanir rahiim, semua Bismillahir Rahmanir rahiim dalam ba, semua kekuatan ba, pada dasarnya adalah nukht.
Berkali- kali anda akan pergi ke zahwiya dan mereka akan mempunyai; itu cukup. Itulah rahsia seluruh Al-Quran, yang sedang berlaku dari yang baru , kepada Yang Bismillahir Rahmanir rahiim, menjadi Fatihah dan membuka dirinya kepada Al-Qur'an. Bermakna bahawa semua 'izzah ada di dalam nukht.
Oleh itu, di Huroof, kita mulai mengikuti bagaimana nuqt (dot) menghormati huruf yang berbeza. Kami tidak mahu bermula sekarang kerana kami membuat anda membingungkan, tetapi datanglah kepadanya dan ha dan menjadi kha, yang bermaksud khalifa; pergi ke tengahnya , menjadi Jeem dari kenyataan Sayyidina Jibril yang membawa ilmu dan wahyu untuk dibawa kepada Sayyidina Muhammad (sallallahu alayhi wasallam).
Ini bermakna ia mula menunjukkan kepada kita bahawa Allah 'Azza wa Jal membawa realiti mendalam, bahawa apabila kedua realiti ini bersatu,' khalaq al-insaana 'alaq' min, bahawa setiap penciptaan diciptakan oleh Pengetahuan kuno Allah 'Azza wa Jal ini adalah. Allah kuno 'Aleem datang ke Lidah Kebenaran, dan menjadi Qaaf wal Qur'an al-Majeed.
ق والقرآن المجيد 1
50: 1 - Qaf, wal Quranil Majeed.
50: 1 - Qaf, wal Quranil Majeed.
Qaaf. Dengan Alquran yang mulia. (Qaf Qaf 50: 1)
'Alaq, mereka katakan, oh itu satu ketulan yang melekat pada rahim. Baiklah ini untuk anda. Pada hakikatnya, Allah yang abadi, 'alaq, rintangan apa ? The 'ain adalah Allah kuno' Aleem, lagi lam adalah maka Lidah Kebenaran telah bercakap bahawa realiti dari Pengetahuan kuno Allah. Jika itu adalah untuk mewujudkan kewujudan, bahawa realiti Sayyidina Muhammad (sallallahu alayhi wasallam), Insaan al-kamil, realiti yang sempurna jiwa dan cahaya mula mendedahkan Al-Quran.
Dari 'izzat ul-Quran, Qaaf wal Qur'an al-Majeed, ciptaan akan datang,' kerana Allah Azza wa Jal berkata, "min Khalaq al-insaana ' alaq," bahawa ia diciptakan oleh pengetahuan, yang hanya Allah' Azza wa Jal memberikan pengetahuan dan kemudian jiwa-jiwa memiliki pengetahuan ini, realiti ini direalisasikan. Saya tidak duduk di sana seperti seorang askar mainan dan meletakkannya dengan tangan. Ini adalah Pengetahuan Ilahi. Jadi, apabila Allah 'Azza wa Jal berkata' khalaq al-insaana min 'alaq', itu, "saya telah menciptakan insaan," kerana kamu cuba mencari diri sebelum kamu memahami penciptaan Allah.
خلق الإنسان من علق) 2
92: 2 - Khalaqal Insana min 'alaq. (Surat al 'Alaq)
Manusia terbuat dari lampiran. (Al-Quran, Gumpalan 92: 2)
92: 2 - Khalaqal Insana min 'alaq. (Surat al 'Alaq)
Manusia terbuat dari lampiran. (Al-Quran, Gumpalan 92: 2)
Surat Qalb (Jantung) قلب Qul Ba (Say Ba) ق ل ب
Sekiranya Tuhan berkata, "Saya menciptakan kamu dari Pengetahuan," maka jelaskan bahawa, pada pendapat anda siapa yang lebih sukar untuk dibina: anda atau serpihan dari langit. Berapa berbilion-bilion galaksi, semuanya dengan pengetahuan kuno yang nyata melalui Lidah Kebenaran; itu Qaaf wal Qur'an al-Majeed. Sebab itulah qalb, itu qalb: Qaaf, lam, ba. Itulah sebabnya hati, tidak ada hati yang duduk di langit. Ini untuk kita memahami hala tuju.
Allah 'Azza wa Jal berfirman, "Aku adalah Qaf yang menjelma di Lidah Kebenaran, dan menjadi ba, itu adalah qalb," dan ini adalah qalb. Inilah realiti qalb, bahawa Allah 'Azza wa Jal berkata, "Saya tidak berada di syurga dan saya tidak di bumi, tetapi saya berada di hati kepercayaan saya."
ما وسعني لا سمائي ولا ارضي ولكن وسعني
قلب عبدي المؤمن maa laa wasi`anee Samayee, wa la Ardee, laakin wasi'anee qalbi 'Abdee alMu'min.
Kedua-dua syurga dan bumi saya boleh mengandungi saya, tetapi hati hamba saya beriman.
قلب عبدي المؤمن maa laa wasi`anee Samayee, wa la Ardee, laakin wasi'anee qalbi 'Abdee alMu'min.
Kedua-dua syurga dan bumi saya boleh mengandungi saya, tetapi hati hamba saya beriman.
Siapa yang percaya kepada Tuhan? Allah Hidayat, Allah Hadi, adalah jiwa para nabi, yang diwakili oleh jiwa Sayyidina Muhammad (sallallahu alayhi wasallam), adalah untuk mempercayai Allah 'Azza wa Jal. Itu, Qaaf, elektrik yang menyatakan: 'khalaq al-insaana min' alaq '.
علم القرآن) 2 (خلق الإنسان 3
55: 1-2 - 'Allamal Qur'an. Khalaqal Insaan. (Surat Ar Rahman)
Dan Dialah yang mengajarkan Al-Quran. Dia mencipta manusia. (The Beneficient 55: 1-2)
Dan Dialah yang mengajarkan Al-Quran. Dia mencipta manusia. (The Beneficient 55: 1-2)
Kemudian Allah 'Azza wa Jal menjelaskan di Suratur-Rahman, " Alam al-Qur'an, khalaq al-insaan," lagi hal yang sama, untuk pengesahan. 'Alam [anda yang tahu bahasa Arab, mereka keliru],' alam al-Qur'an: 'ain to lam. Kerana diajar adalah Allah Azza wa Jal menyampaikan ilmu pengetahuan: ' Alam al-Qur'an', 'ain lam Qaaf,' khalaq al-insaan '. Jadi 'menegaskan khalaq min' alaq ',' menyebabkan Allah 'Azza wa Jal mengesahkan bahawa kepada kamu ma'rifa, bahawa tidak ada Pengetahuan kuno yang membawa penciptaan. alaadur-Rahman, ini adalah jiwa-jiwa yang Allah 'Azza wa Jal telah memberi mereka pangkat realiti Ilahi dan Ilahi.
Apa yang dimaksudkan oleh Allah Azza wa Jal sekarang, "Saya telah mengajar kamu ini," bahawa, "dari Pengetahuan kuno saya, Kami mengajar kamu Al-Quran," bererti kamu telah berpakaian dari Sefat al 'Aleem, kamu telah berpakaian dari Al-Qur'an . "Kemudian kami mencipta bentuk anda seperti Kami mencipta semua bentuk laut Pengetahuan ini." Semua itu adalah bi al sirrat lam jalala.
Kemudian, untuk memahami diri anda, kerana anda tidak dapat memahami langit dan bumi jika anda tidak memahami diri anda. Kemudian mereka mulai mengajarkan kita, bahawa anda mempunyai dua ini lam alifs: atas lam alif dan anda lebih rendah alif lam. Lam lam yang lebih rendah kerana setiap kali lam alif datang, penciptaan dilahirkan, mengajar anda lebih rendah alif lam adalah penciptaan bentuk anda.
Jadi dalam hal ini lam alif, apa yang kamu lihat? ......... Itu, ketika keduanya bersatu dan Allah 'Azza wa Jal mengizinkan mukjizat apa yang berlaku? Kini terdapat inti dalam perut: kehamilan. Bermakna bahawa apabila realiti akan nyata dalam penciptaan, kini terdapat rahsia luar biasa pada bentuk anda yang berkaitan dengan pembukaan anda yang lebih rendah. Lelaki itu akan bersama wanita itu, wanita yang kini menjadi penjaga hakikat itu, bahawa di perutnya [adakah anda melihat alif lam?], Dari sudut konsepsi hingga perut, adalah rahsia bahr ul-qudra, seperti yang kita katakan di sini.
ولقد خلقنا الإنسان من سلالة من طين 12
23:12 - Wa laqad khalaqnal Insana min sulalatin min Remaja. (Surat al-Muminoon)
23:12 - Wa laqad khalaqnal Insana min sulalatin min Remaja. (Surat al-Muminoon)
Dan tentu saja Kami menciptakan manusia dari ekstrak tanah liat. (Orang-orang percaya 23:12)
Khalaqal insaanu min remaja [kami tidak akan menambahkan Huroof kerana itu, semuanya menjadi membingungkan!]. Tetapi realiti Muhammad (sallallahu alayhi wasallam) adalah bahawa Allah 'Azza wa Jal membenarkan bahawa penciptaan dan PengetahuanNya datang, bahawa dalam dunia bentuk, apabila lelaki dan wanita bersatu, pelepasan cecair yang rahsia yang bahr ul-qudra dalam rahimnya. Bahawa dengan Pengetahuan Kuno alaq 'alaq khalaq al-insaana min' bererti bahawa mesti ada mala'a'ikahh dalam rahim perempuan, dan orang mala'a'ikah mempunyai pengetahuan.'Sebab Allah' Azza wa Jal tidak ada di sana, duduk perlahan-lahan membuat sesuatu dan meletakkannya bersama-sama. Allah 'Azza wa Jal, iaitu pengetahuan, "saya diberi pengetahuan tentang angala'ikah, mereka adalah perkhidmatan." Tetapi bagi mala'a'ikah mempunyai pengetahuan yang bermakna mungkin, ia mesti berasal dari Sayyidina Muhammad (sallallahu alayhi wasallam).
Segala sesuatu berasal dari La ilaha illa-Llah Muhammadun RasoolAllah (sallallahu alayhi wasallam), bahawa para malaikat, mereka melayani Sayyidina Muhammad (sallallahu alayhi wasallam). Bermakna bahawa para malaikat mengabdi kepada Bani Adam, bermaksud kita mengajar mereka isma kullaha, untuk Sayyidina Adam (Damai sejahtera kepada kita).
وعلم آدم الأسماء كلها ثم عرضهم على الملائكة فقال أنبئوني بأسماء هؤلاء إن كنتم صادقين 31 02:31 - Wa 'allma'alma alfa alfa al-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-'almaq al -almaq.
Dan Dia mengajar nama-nama Adam - semuanya. Kemudian Dia memperlihatkan malaikat-malaikat dan berkata, "Beritahu Aku tentang nama-nama ini, jika kamu betul." (Lembu, 2:31)
Apa pendapat anda tentang Allah 'Azza wa Jal yang menggambarkan Sayyidina Muhammad (sallallahu alayhi wasallam)? Bahawa dia adalah penjaga dari semua realiti dan semua Pengetahuan, yang malaa'ikah (malaikat) bekerja untuk Nabi (sallallahu alayhi wasallam). Mereka berada di bawah perintah Sayyidina Muhammad (sallallahu alayhi wasallam) yang bermaksud malaikat mesti berada dalam rahim wanita dan menggalakkan penciptaan itu, membawa ia ke dunia bentuk, dengan apa, khalaq al-insaana min 'alaq. Allah 'Azza wa Jal Pengetahuan kuno yang memungkinkan untuk mengikat dan mewujudkannya, bermakna lam alif, yang sirr untuk tubuh.
Rahsia Lam Alif dan Kelahiran Penciptaan
Kemudian anda mempunyai realiti lam alif yang kami katakan dengan bahagian atas tetapi ia berkaitan dengan jiwa. Sekali lagi, titik entri lain, bahawa ketika realiti jiwa lahir, itu adalah rahsia lam Jalala, bahawa Allah 'Azza wa Jal membolehkan bahawa cahaya Muhammad mendekati qaab al qawsayni wa adna (dua panjang busur atau lebih dekat), dan jiwa lahir. Jiwa dilahirkan, ar-Ruh il-Wahid. Ia mesti datang dari laut dari Muhammadun RasoolAllah (sallallahu alayhi wasallam), jika tidak segalanya akan menjadi lautan yang berlainan. Semuanya berasal dari La ilaha illa-Llah, 'Izzatuallah melanda Muhammdun RasoolAllah (sallallahu alayhi wasallam) kenyataan, dan penciptaan lahir.
فكان قاب قوسين أو أدنى 9
53: 9 - Fakana qaaba qawsayni aw adna. (Surat An Najm)
53: 9 - Fakana qaaba qawsayni aw adna. (Surat An Najm)
Dan pada jarak dua arka panjang atau lebih dekat. (The Star 53: 9)
Di mana untuk menerangkan cahaya Nabi (sallallahu alayhi wasallam) jiwa, dan titisan peluh yang membentuknya. Seperti setiap penurunan peluh, dari Nazar dan Tajalli Allah 'Azza wa Jal, penciptaan wujud. Berarti bahawa ketika realiti ini Nabi (sallallahu alayhi wasallam) mendekati realitas Ilahi qaab al-qawsayni wa adna, peluh membawa penciptaan menjadi kewujudan, ini adalah titisan ciptaan yang datang.
Disiplin Badan dan Jiwa dengan Lima Rukun Islam dan Iman
Ini bermaksud bahawa mesti ada rahsia jiwa dan rahsia jasad. Bagaimana untuk membawa seluruh realiti maka akan menjadi rahsia Insaan al-kamil, bahawa ketika anda memiliki realitas untuk jiwa anda untuk lam alif, anda memiliki realitas tubuh anda yang membawa dua untuk mengendalikan. Bermakna bahawa apa sahaja yang anda berikan kekuatan kepada jiwa anda, ia akan mendisiplinkan tubuh. Jika anda tidak mempunyai disiplin dalam jiwa anda, anda tidak akan mempunyai disiplin dalam badan anda.
Ini bermaksud sama seperti anda mendisiplinkan jiwa, sebab itulah pentingnya semua Rukun Islam, di mana Nabi (sallallahu alaihi wasallam) membawa semua Lima Rukun Islam adalah mendisiplinkan jasad. Kerana prinsip-prinsip iman harus dilakukan dengan rahasia jiwa. Tetapi anda perlu mengikuti Lima Rukun Islam, mengapa? Kerana mereka mengikat badan. Mereka menjinakkan keinginan haiwan, mereka menjinakkan keinginan buruk sehingga realiti jiwa dapat mengambil realiti tubuh dan membawanya ke tahap sempurna.
Sekali lagi dalam alif lam yang terkecil, di mana lagi anda melihat lam alif [ini adalah gambar yang baik helix berganda, di sana anda melihat seperti heliks ganda], yang bermaksud walaupun dalam heliks ganda adalah rahsia lam alif. 'Punca Allah' Azza wa Jal menunjukkan bahawa realiti kecil dan kecil anda, apa yang mereka sebut DNA, yang bermaksud dunia. Tapi, dal nun ya, dunya, yang bermaksud manifestasi anda berdasarkan lam alif.
Apabila mereka melihat heliks ganda, apa yang mereka faham adalah hanya setitik lam alif, bahawa anda, manifestasi itu adalah dari 'Izzatullah tetapi dari laut Muhammadun RasoolAllah, dan anda menjadi kenyataan. Kerana anda tidak dapat menyedari hanya dari La ilahailla-llah, 'menyebabkan frasa untuk menyiratkan' tidak dilihat di sini '. Itu, "Ya Rabbi, dari mana saya berasal, dari mana saya berasal? Adakah saya dari kamu?"
Allah 'Azza wa Jal berfirman, "Tidak, tidak. Kamu mengatakan La ilaha illa-Llah. Tidak ada yang lain selain Allah di sini," tetapi kamu berasal dari laut Muhammadun RasoolAllah (sallallahu alayhi wasallam). Ini adalah lautan penciptaan.
"Siapa tahu dirinya akan mengenal Tuhannya." Aku f kita tidak tahu diri, kita tidak mempunyai cara untuk memahami Tuhan kita. Setiap hadis Rasulullah (sallallahu alayhi wasallam) akan terbuka dalam realiti.
من عرف نفسه فقد عرف ربه
"'Arafa nafsahu faqad' arafa Rabbahu Man"
"Siapa tahu dirinya sendiri, mengenal Tuhannya." Nabi Muhammad (SAW)
"Siapa tahu dirinya sendiri, mengenal Tuhannya." Nabi Muhammad (SAW)
Ini bermaksud di Jalan Ma'rifa, Wahai Rabbi, di mana saya berada? Adakah saya tergolong dalam La ilaha illa-Llah? Katakanlah, "Tidak, kalimat ini sangat jelas: tidak ada," tidak ada ketuhanan ", yang bermaksud ada stesen atau pangkat yang kamu pikirkan," tetapi Tuhan "Jangan, lihatlah di sini, tetapi kita dari orang-orang yang mengatakan La ilaha illa-Llah Muhammadun RasoolAllah (sallallahu al aihi wasallam), maka Allah Azza wa Jal berkata, "Benar," Ini bermaksud bahawa ia adalah Ruh al-Wahid, yang merupakan satu lautan, bahawa semua jiwa berasal dari, bahawa semua jiwa akan kembali . Setiap realiti dalam manifestasi laut, dan ketika manifestasi selesai itu kembali (ke laut itu).
Atom dan Bahrul Qudra
Ini bermakna bahawa bahr ul-qudra dan realiti atom bergerak, dan kita hanyalah manifestasi. Jadi, bahkan para saintis sekarang, yang memahami bahr ul-qudra, lautan Kekuasaan. Mereka menggambarkan kewujudan kita sebagai Laut Kuasa kerana mereka mengatakan kita tidak lebih daripada atom, bahawa tidak kira apa yang kita fikirkan bentuk kita, kita hanya berputar atom, berputar, berputar, berputar. Ini adalah lautan Kekuatan. Kerana hologram itu berputar, ia muncul sebagai sesuatu, di mana Allah 'Azza wa Jal berkata, "Kemudian tugas kami adalah, bahawa anda berada dalam dunia penampilan." Anda muncul sebagai sesuatu yang menyebabkan putaran. Hentikan diri sendiri, dan katakan, "Saya tidak, saya tidak, saya tidak."
Jadi kita berkhidmat, kita bersih, kita menjadi apa-apa, kita menjadi apa-apa dan Allah 'Azza wa Jal menghantar ujian. Dalam ketiadaan itu, ini mula terhempas. Sekiranya gangguan, ia tidak menjadi tidak wujud. Ia akan kembali ke laut Kuasa, dan mula memahami realiti laut Daya, yang semuanya berada di laut itu. Semuanya diberikan bacaan, lagu, dan manifestasi. Bermakna ini berada di lautan Kuasa, ini di lautan Kekuasaan, ini di laut Kuasa. Anda menukar molekul yang berbeza di sekitar, anda mempunyai apa? Anda menukar mereka, anda mempunyai permaidani, anda menukarnya, anda mempunyai plastik. Bermakna segala sesuatu di sekitar kita adalah sebuah lautan Power.
Kemudian jalan la, lam jalala, adalah untuk menafikan. Sejauh mana kita meniadakan dan menjadi tidak ada, seperti yang kita minta untuk menjadi apa-apa, kemudian pindah ke laut itu dan pindah ke cinta Sayyidina Muhammad (sallallahu alayhi wasallam), dari cinta Sayyidina Muhammad (sallallahu alaihi wasallam), bahawa Nabi (sallallahu alaihi wasallam), dari cinta Sayyidina Muhammad (sallallahu 'sallallahu' alaihi wa sallam) sallallahu alayhi wasallam) membawa kita ke hati. Selepas hati Nabi (sallallahu alayhi wasallam) maka pembukaan realiti La ilaha illa-Llah bermula. Berarti dengan qudra, dengan kekuatan, mereka dapat merenungkan dan taffakur. Dengan kuasa itu dan dengan pengertian itu, Allah 'Azza wa Jal membuka dari' Izzatullah, yang bermaksud membuka dari Ilahi Ilahi dan Lautan Ilahi, bahawa mereka berada di hati Nabi (sallallahu alayhi wasallam). Mereka berada di lautan Cahaya dan Kekuatan, dan dari 'Izzah Allah' itu Azza wa Jal menggayakan mereka dan jiwa mereka menjadi jiwa yang kuat, jiwa yang diberkati.
Insyaallah, Allah 'Azza wa Jal membuka untuk kita dalam bulan-bulan suci, Mawlana Syekh membuka untuk kita dalam bulan suci.
Subhana rabbika rabbil 'Izzati' amma yasifoon, wa salaamun 'alal mursaliin, rabbil walhamdulillahi' aalameen.
http://www.nurmuhammad.com/
RAHSIA LEBIH DARIPADA ALIF LAM لا, LAM jalala Bahagian 2
Wallahu Alam Bishshawab.
Moga Bermanfaat.
Insya ALLAH
.........................................................
No comments:
Post a Comment