22 March 2020

Pope menukar agama Islam?



Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Sesungguhnya Aku berniat kerana Allah:
Tugasan gerak organ-organ tubuh badanKu
Daku Niatkan Tasbih anggota-anggota organ tubuhku buat Allah.
Ku serahkan seluruh kehidupanku kebergantungan sepenuhnya kepada Mu Ya Allah..

Hatiku berdetik disetiap saat menyebut Subhanallah سبحان الله
Denyutan Nadiku dengan  Alhamdulillah الحمد لله
Degupan Jantongku bertasbih LA ILAHA ILLALLAH لا إله إلا الله
Hembusan Nafasku berzikir Allāhu akbar  الله أكبر

 الحمد لله syukur kepada الله

BERITA TERBARU ABANG: Pope menukar agama Islam?

*
Walaupun, sekurang-kurangnya hingga ke hari ini, berita tentang penukaran Paus ke Islam tidak dapat disahkan 100%, tetapi magnetnya sangat kuat. Berita mengenai penarikan dan penukaran Paus ke Islam akan menjadi BERITA TERBARU PADA SABTU !! Apa yang jelas mengenai Paus sekarang adalah bahawa dia semakin simpatik terhadap Islam, mula percaya kepadanya dan terus belajar dan menguatkan keyakinan barunya. Gejala ini sangat kuat dari apa yang telah berlaku setakat ini. Kenyataan Paus bahawa "melalui doa dan refleksi sejak beberapa tahun yang lalu, saya telah menyedari bahawa Tuhan adalah Tuhan yang sejati," adalah isyarat yang sangat jelas bahawa dia percaya kepada hanya satu Tuhan.
APAKAH pemimpin rohani tertinggi atau imam besar Kristian itu menukar agama Islam, apakah maksudnya? Adakah masih terdapat sesuatu yang boleh dikekalkan oleh Kristian untuk kekal sebagai agama? Terdapat 4 versi kitab suci (Lukas, John, Paul dan Mark), ketuhanan Yesus telah dibahaskan sehingga kini (di Barat banyak sebab-sebab Kristian memeluk agama Islam), sudah berjuta-juta orang Kristian telah masuk Islam di berbagai negara dan ini akan terus berkembang. Apa yang menggegarkan Vatican, 35 Kardinal dan Uskup di Vatican telah masuk Islam. Kini, para pemimpin rohani tertinggi umat Kristian di Vatican mula bersimpati dengan Islam, atau mungkin mereka telah memasuki Islam secara senyap-senyap, tetapi menyimpan rahsia itu, kerana ia akan menjadi sangat mengerikan !!
Sehingga kini tiada siapa yang pasti, kita hanya boleh menunggu apa yang akan berlaku seterusnya !!
________________
BERITA TERKAIT KEKERASAN: POPE BENEDICT XVI RESEP KETAPATAN, BERHENTI KEPADA ISLAM
Pope
HOLY SEE - Dalam satu sidang akhbar yang mengejutkan pada hari Ahad, Pope Benedict XVI mendedahkan kepada dunia bahawa dia akan melangkah turun dari pejabat tertinggi Gereja Katolik. "Melalui doa dan refleksi sejak beberapa tahun yang lalu," manusia paling suci di dunia bermula, "Saya sedar bahawa Tuhan adalah Tuhan yang sejati."
Di tengah tirai kamera dan pendengar yang mengaum, Pope Benedict dengan sabar menjawab soalan-soalan, mengutip cerita rakyat tradisional Islam serta petikan dari Al-Qur'an untuk menjelaskan keputusannya. Sesi beliau terganggu hanya sekali, ketika dia berpindah ke Timur Tengah untuk menghadap Mekah, membungkuk ke tanah, dan membacakan Asr, salah satu doa harian yang menjadi pusat kepercayaan Muslim.
Pembalikan yang mengejutkan datang sebagai kejutan kepada ramai yang akrab dengan dasar Paus mengenai Islam. "Tunjukkan saya hanya apa yang dibawa oleh Muhammad yang baru dan di sana anda akan mendapati perkara-perkara yang hanya jahat dan tidak berperikemanusiaan, seperti perintahnya untuk menyebarkan pedang kepercayaannya yang diberitakannya," Uskup Vatikan itu terkenal dengan mengatakan tentang Islam dalam ceramahnya tahun 2006 , Sebab dan Universiti - Kenangan dan Refleksi.
Semasa ditanya mengenai petikan itu, Pope Benedict mendesah dengan penyesalan yang baik dan tersenyum dengan senyap-senyap kepada dirinya sendiri: "Ya, saya menyesal bahawa untuk beberapa waktu. Tetapi saya masih muda dan naif ... Saya melihat perkara yang lebih jelas sekarang. Selain itu, saya selalu suka berfikir mempunyai pedang. Kardinal adalah kesakitan yang nyata pada yang satu. "
Apabila ditanya sama ada beliau akan kembali kepada nama yang dilahirkan, Pope Benedict bersuara dengan penuh semangat. "Saya telah memutuskan untuk menukar nama saya kepada Sajjad Sayyid Ratzinger," jelasnya. "Saya menyimpan nama keluarga saya semata-mata untuk alasan logistik, jadi rakan Facebook dan pengikut Twitter saya tidak akan keliru."
Peralihannya tidak tanpa pembangkang. Beberapa jam selepas sidang akhbar itu, segmen khas Fox dan Friends ditayangkan di FOXNEWS, memaparkan gambar Pope yang dipotretkan untuk memasukkan ciri-ciri Islam yang stereotaip, termasuk: serban di tempat miternya, kulit gelap, rambut hitam, dan huruf-huruf bahasa Arab pengesahan Barack Hussein Obama tatu di dadanya. Di bawah gambar, panel membincangkan kemungkinan penglibatan Paus Benediktus XVI, 85, pada 9/11. Judul segmen, "The Holy Heathen," melukiskan sudut kiri bawah layar.
Pagi ini, akhbar nasional memaparkan editorial oleh Bill O'Reilly memperincikan persamaan antara "pengkhianatan orang Kristian yang menyayangi Tuhan di mana-mana" dengan "pengkhianatan orang Amerika dan Perlembagaan oleh Benedict Arnold, agenda liberalnya dan radikalnya rombongan sayap kiri. " (sumber: http://deadseriousness.com/dead-seriousness-news-pope-benedict-xvi-resigns-papacy-converts-to-islam/ )
______________________
Pope Resign dan Menjadi seorang Muslim?
Pope meletakkan jawatan dan menjadi seorang Muslim?
whale_back_2_2
Dunia terkejut dengan kenyataan peletakan jawatan Paus Benediktus XVI. Kepala Gereja Katolik Polandia, Bishop Wojciech Polak, mengatakan peletakan jawatan Benedict adalah "kejutan besar bagi kita semua". Kepala Gereja Anglikan berkata dia merasa "sedih". Perdana Menteri Negara Bavaria (di mana Paus Benediktus dilahirkan dengan nama Joseph Ratzinger pada tahun 1927 di rantau ini), Horst Seehofer, berkata keputusan itu patut "menghormati walaupun saya sangat menyesal".
Dalam ucapannya pada hari Isnin (11/02), Paus menyatakan bahawa: "Selepas berulang kali memikirkan iman di hadapan Tuhan, saya telah memutuskan bahawa kekuatan saya, kerana usia tua, tidak lagi sesuai untuk menjalankan Kementerian St. Peter secukupnya."
Dia menyatakan bahawa dia akan meninggalkan perkhidmatan paus dari 28 Februari 2013 pada 20.00, yang telah diamanahkan kepadanya oleh pemilihan oleh Kardinal sejak 19 April 2005.
Paus juga mengucapkan terima kasih kepadanya atas segala sokongannya dalam kementeriannya dan juga meminta maaf atas semua kekurangannya. Seterusnya beliau menyatakan bahawa dia akan mendedikasikan hidupnya kepada doa.
Um ... Rasanya cukup menarik untuk mengetahui bagaimana untuk berdoa untuk Paus Benediktus XVI selepas dibebaskan dari kepa ...
Dengan cara ini? Seperti seorang Muslim!
Pope berdoa sujud
Pope berdoa di masjid
Paus Benediktus XVII berdoa seperti doa dengan Imam Mustafa Cagriche di Masjid Biru, Turki (11/30/2006)
berdoa
Atau ... Bahkan dia akan menjadi seorang Muslim!?
Baiklah, semoga Allah akan membuka jalan, terutama sekali kerana kita tidak lagi dibebani oleh kedudukan. Hanya kehendak untuk mencari kebenaran yang sebenar, bukan kebenaran persepsi. Dan sudah tentu dia mempunyai lebih banyak masa untuk ... membaca, mencerminkan, mengkaji Al-Qur'an🙂
Pope yang menerima Al-Quran
Paus Benediktus XVI menerima satu salinan Al-Quran semasa pertemuan antara iman di Pusat Kebudayaan John Paul II, Washington (17/04/2008)
Pope dan Warsi_2
Baroness Warsi, menteri Muslim wanita pertama di UK, bertemu Pope Benedict XVI semasa lawatan bersejarah oleh menteri Britain ke Vatican.
Quran Warsi dan Paus
Selaras dengan tema dialog antar agama, beliau juga memberikan salinan Al-Quran yang diterjemahkan oleh seorang Yahudi Eropah Timur yang masuk Islam dan membantu menulis perlembagaan Pakistan.
Al-Quran_Pope Benedict XVI dan Sheikh Nasser Al-Mohammed
Paus Benediktus XVI mengkaji halaman-halaman al-Qur'an kuno dengan Sheikh Nasser Al-Mohammed.
bukan hanya seperti ini
Paus mencium Al-Quran
Pope John II mencium Al-Quran yang diberikan oleh delegasi dari Iraq ketika mereka melawat Vatican (05/14/1999)
http://ishamerdeka.blogspot.com )

No comments: