29 January 2020

Ibu Gerak

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh


Ibu Gerak
Share

Bismillahirrahmanirrahim
Dengan nama ALLAH pak cik mulakan post. Hari ni pak cik nak berkongsi sedikit info mengenai ibu gerak. Terima kasih ya longtambang diatas sharing yang sangat best ni.
Semalam pakcik ada cakap pasal ibu gayung kan. Ibu gayung merupakan satu sebelum silat dipecahkan kepada tujuh elemen. Hari ni, apabila disebut ibu gerak ia merupakan sebuah tahap selepas ibu gayung. Biasalah, bila seseorang da merasa angkuh memiliki ibu gayung, pasti akan ada seseorang yang mempunyai kehebatan yang lebih hebat daripada ibu gayung, iaitu ibu gerak.
Untuk mendapatkan ibu gerak, apa yang diperlukana adalah pemahaman yang lebih teliti terhadap ayat al Quran. Agak susah juga kalo tengok syarat dia iaitu memahami ayat Al Quran. Apa? Senang, cam kacang? Sori beb, memahami ayat Al Quran yang mendalam daripada biasa… 

Untuk mendapatkan ilbu gerak adalah dengan menguasai dahulu ibu gayung… ini merupakan kelebihan yang didapati dalam ibu gerak :-
Ilmu Membaca Isi Hati
Ilmu Penunduk
Ilmu Malaikat
Ilmu Halimunan
Ilmu Lipat Bumi
Ilmu Lipat Masa
Mentadbir bumi sebagai Khalifah
Diceritakan apabila ada seseorang yang melanggar pantang syahadah dalam menuntuk ibu gayong. Dengan secara tak sengaja, ilmu ibu gayong yang cuba dipelajari tu da terjadi ilmu ibu jin yang mana 7 raja jin Kafir, menyahut seruan dia. Akhrnya bro tersebut mati kena panah petir..
Errr… takutnya..


Ilmu Gerak Khadam

Cerita Mengenai Ibu Gayong

Amalan Supaya Anak Dengar Cakap

Suami saya lemah syahwat dong!

ILMU TEPUK BANTAL

LinkWithin

No comments: