Thursday, February 23, 2012

INGAT MENGINGATI

INGAT MENGINGATI


DI INGATKAN SEMULA supaya tak lupa...moga-moga diri kita, zuriat kita, ahli keluarga, keturunan kita tidak terjebak seperti perkara-perkara berikut:-

Protokol ke 10 Yahudi mengandungi 8 perkara.

1.Song.

Lagu-lagu yang menghiburkan. Jika ada anak-anak yang tak tau mengucap tetapi boleh menghafal lagu Korea/Hindustan yang panjang berjela-jela. Ada anak-anak yang tak hafal Fatihah, tapi boleh mengingati lagu Siti Nurhaliza yang panjangnya berdepa depa. Berjaya sudah Yahudi. Hingga kita terfikir bagaimana jadinya radio kalau tanpa lagu?

2. Sex.

Lagi satu kegilaan remaja dan yang tua. Sex dimana-mana sahaja. Di kaca tv, dalam filem, dalam iklan dan babak sex amat lumrah. Kekadang adegan sex tak diperlukan, tetapi diselitkan jua sehingga ada orang menonton filem hanya kerana ada adegan sex. Filem 18SX amat laris berbanding filem U. VCD lucah mudah didapati dan harganya amat murah. Adakah filem yang tiada adegan sex?. Lagi sekali berjaya sungguh Yahudi laknatullah.

3.Smoke.

Rokok.menjadi kegilaan para remaja sehingga dikatakan tidak moden jika tidak merokok. Malah sekarang merokok menjadi budaya bagi mana-mana perempuan yang kononnya mau digelar "up to date". Dulu yang merokok ini golongan pelacur saja ataupun penari kabaret (aku tengok dari filem P Ramlee) Syabas yahudi, berjaya lagi kamu.

4.Sport.

Pelbagai jenis sukan ditonjolkan dan lelaki dengan perempuan sama-sama berlumba mencari nama dalam sukan. hinggakan sekarang bola sepak pun perempuan main juga.. Bila bersukan, tutup aurat mestilah jauh sekali, sembahyang pun banyak yang miss, bukan yang bermain sahaja tak sembahyang. Yang menonton pun tak sembahyang juga. Kalau menonton di rumah akan lambat sembahyang sebab takut tak nampak macam mana masuk GOL. Yahudi gol lagi. Sampai ada ulama' kata " Kerana sukan, sembahyang boleh tangguhkan" Masya-Allah!!!

5. Fun.

Hiburan ada di mana-mana dan kita dapat hiburan yang melalaikan. Kalau kita lihat dalam 100 majalah mungkin 99 adalah majalah hiburan termasuklah majalah mangga. Yang menayangkan buah mangga artis perempuan. Kalau ada konsert, sanggup orang Islam bertandang hingga menghabiskan banyak wang dan bila ke konsert pelbagai maksiat akan diselit masuk. Yahudi terhibur lagi.

6.Female.

Perempuan tawaran Yahudi yang amat mengasyikkan terutama dalam iklan yang kadang-kadang tidak ada kena mengena dengan perempuan. Kalau kita ke kedai bateri kereta di hadapan bateri terpampang gadis sunti separuh bogel beraksi. Apa kena mengena bateri kereta dengan perempuan? Kalau iklan Modess, perempuan ada patutlah. Yahudi bersorak lagi.

7.Fashion.

Fesyen terutama perempuan yang bermacam- macam sehinggakan kalau pakai tudung pun mereka dah tak menutup aurat. Macam mana dikatakan bertutup aurat jika bertudung tetapi berbaju ketat yang kekadang menampakkan pusat dan bontot gebu! Yang mewarnakan rambut lagi teruklah. Buat apa bertudung kalau rambut diwarnakan. Bila warnakan rambut mestilah tidak bertudung sebab kalau bertudung bagaimana nak menayangkan warna rambut yang terkini itu. Kalau dah rambut diwarnakan sembahyang pun tak sah malah mandi hadas pun tak sah sebab kebanyakan pewarna adalah kalis air itu tak kira yang cukur bulu kening lagi. Yahudi ketawa lagi. Umat islam sudah jadi macam Yahudi.

8. Food.

Lagi satu kegilaan Umat Islam terutama makanan dari Barat termasukalah McD, Kentucky , Pizza hut dan seribu satu macam lagi. Buah kurma yang menjadi makanan Rasulullah dipandang hina. Cuma terkenal semasa bulan Ramadhan sahaja sebab nak pahala lebih. Masuk rumah pun setahun sekali bila bulan Ramadan, tetapi makanan Barat menjadi kebanggaan. Bila makanan datang dari Barat, adakah kita yakin tentang halalnya? Contohnya Kentucky rempahnya datang dari Amerika. Siapa nak pergi check kat kilangnya.Halal ke tidak? Bila makan benda haram, masakan iman menjadi mantap. Maka lahirlah Umat Islam yang bukan perangai saja macam yahudi tetapi berfikiran pun macam yahudi. Nauzubillah!!. Yahudi makan Islam lagi.

Itu baru protokol yang ke 10. Yang lain-lain entah macam-macam lagi. Oleh itu, jika berlaku pertembungan antara kepentingan manusia dengan kepentingan Allah. DAHULUKAN KEPENTINGAN ALLAH!.

Ayat2 Al Quran yang boleh diamalkan :

1. Untuk elak suami/isteri dan anak2 bergaduh : Surah Al Baqarah - Ayat 102.

2. Anak2 pandai belajar : Surah Al Anbiyaa'- Ayat 79.

3. Anak2 lembut hati/ elak panas baran : Surah Al Anbiyaa - Ayat 69 dan Surah Al Hasyr - Ayat 22-24.

4. Anak2 malas sekolah : Surah Toha ayat 1-5.

5. Ayat pendinding : Ayat akhir surah At Taubah.

6. Bagi anak-anak yang suka keluar malam : Surah Ar Ruum Ayat 31. Baca 33x

7. Untuk jadi pendinding rumah : Surah Al Baqarah dibaca & tiup pada air dan tabur keliling rumah

1 minit untuk mengingat Allah

Langkah 1:

Sebutlah dengan sepenuh hati dan lidah yang fasih:

1. SUBHANA'LLAH

2. ALHAMDULI'LLAH

3. LAA I LAAHA ILLA'LLAH

4. ALLAHU AKBAR

5. ASTAGHFIRU'LLAH

6. LAA ILAAHA ILLA'LLAH, MUHAMMADUR RASULU'LLAH

7. ALLAHUMMA SALLI WA SALLIM WABARIK ' ALA SAYYIDINA MUHAMMAD WA AALIHI· WA SAHBIHI AJMA'EEN

Langkah 2:

1. Hayatilah sedalamnya akan makna ayat demi ayat, perkataaan demi perkataan .

Langkah 3:

1. Ajak saudara mara dan kawan-kawan membaca posting ini kepada yang anda kasihi.

Hasil 1:
Dalam tempoh satu jam anda telah berjasa mengajak mereka untuk mengingat, berdoa dan bermunajat kepada ALLAH SWT.

Hasil 2:
Dalam tempoh satu jam anda telah berjasa mengajak mereka untuk mengingat, berdoa kepada Nabi Muhammad SAW.

Firman Allah swt :

"Sesungguhnya orang-orang yang beriman dengan ayat-ayat Kami, adalah orang-orang yang apabila diperingatkan dengan ayat-ayat (Kami), mereka menyungkur sujud dan bertasbih serta memuji Tuhannya, sedang mereka tidak menyombongkan diri". (Surah As Sajadah ~ Ayat 15)

Selamat beristiqomah ke jalan Allah SWT supaya mendapat rahmatNya dan kebahagiaan di dunia dan akhirat.

Wasallam. Jazakallah Khairan.

No comments:

YouTube

Loading...