Wednesday, February 29, 2012

BETINA NI MEMANG ZALIM DAN KEJAM!!

BETINA NI MEMANG ZALIM DAN KEJAM!!


Captain ambil gambar ini dari blog Siasahkini. Sebab apa?? Supaya kita lihat betapa seseorang itu begitu kejam dan zalim kerana hendak terkenal di seanterio dunia. Cara lain semua orang sudah lakukan untuk terkenal. Dengan cara ini pasti sangat berkesan dan menyentuh hati kita apabila melihat seekor anak kucing yang comel di perlakukan dengan memijak sehingga mati.

Sesiapa yang melihat pasti marah punya. Celaka sungguh betina ini. Rasa-rasa macam nak sepak betina sundal ni! ..geram sungguh. Moga-moga dapat balasan segera dari Allah SWT kerana menzalimi binatang yang Rasulullah SAW sayang.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Rasulullah saw pernah bercerita,

“Pada suatu ketika ada seorang lelaki sedang berjalan melalui sebuah jalan, lalu dia merasa sangat haus. Lalu dia turun ke sumur untuk minum. Setelah keluar daripada sumur, dia melihat seekor anjing menjulurkan lidahnya menjilat-jilat tanah kerana kehausan. Orang itu berkata dalam hatinya, Alangkah hausnya anjing itu, seperti yang baru kualami”. Lalu dia turun kembali ke sumur, dicedoknya air dengan sepatunya, dibawanya ke atas dan diberi minum kepada anjing itu. Maka Allah berterima kasih kepada lelaki itu (diterima amalnya) dan diampuni dosanya”.Para sahabat bertanya, “Ya Rasulullah saw. Dapat pahalakah kami menyayangi haiwan ini?” Jawab rasulullah saw, “Menyayangi setiap makhluk hidup (termasuk tumbuhan dan haiwan) adalah berpahala”.

























Sumber: http://siasahkini.blogspot.com/

No comments:

YouTube

Loading...