29 February 2012

BADRUL AMIN

BADRUL OH BADRUL AMIN !!


Semalam kebanyakan blog-blog pencacai UMNO rata-rata membuat N3 tentang berita Ustaz Badrul Amin kena tangkap berkhalwat dengan isteri orang jam 3.00 pagi oleh JAIP di sebuah hotel di Kuantan, Pahang.

Captain bukan nak membela atau mengutuk Ustaz Badrul Amin kerana berkhalwat dengan isteri orang bukan bermakna Ustaz itu ada niat lain tetapi hanya nak menolong si isteri orang yang menghadapi masalah rumahtangga.

Walaupun niatnya baik tetapi caranya tetap salah tak kiralah tengah malam atau tengah hari. Beliau boleh minta bantuan dari kawan-kawan yang berada di Kuantan. Mesti diaorang datang jika Ustaz menelefon pada masa itu.

Jika seorag Ustaz pun kadang-kadang pun tersilap membuat perkiraan bagaimana kita orang biasa ini yang kurang ilmu agama. Jika berkenaan menyelesaikan masalah isteri orang yang sekarang captain sedang hadapi berpuluh-puluh masalah dari isteri orang, tunang orang, janda dan anak-anak gadis yang mempunyai berbagai masalah peribadi.

Kejadian ini sikit sebanyak memberi pengajaran kepada captain dalam menyelesaikan masalah isteri orang yang menghadapi masalah rumahtangga. Niat baik jika dapat menolong orang dengan cara yang betul.

Walau apa pun captain percayai Ustaz Badrul ini difitnah kerana beliau memang banyak musuh politik yang akan mengambil peluang jika ada. Berhati-hatilah jika hendak menolong orang lain kadang-kadang boleh merbahayakan diri sendiri kerana tindakan sendiri yang kurang bijak..

Wasallam.

No comments: