20 July 2019

BERJINJIT DUA TUMIT...*

*BERJINJIT DUA TUMIT...*

Alhamdulillah....dapat ilmu baru ni dan tak rugi utk tahu kerana PERCUMA shj....

Pakcik Rusdi berumur 70 tahun seorg warga Indonesia bercerita....dia mengalami kelumpuhan akibat stroke selama 10 tahun dan sebelumnya menderita serangan sakit jantung. Sekarang beliau dalam keadaan sihat dan mampu berlari hanya dgn therapi sederhana yg dipelajari dari seorang therapis di Wilayah Solo. Therapinya hanyalah *"berjinjit dua tumit serentak"* ....
Ya, hanya dgn berjinjit, yaitu berdiri tegak dan angkat kedua2 tumit anda secara bersamaan dan tahan semampu anda, turun dan jinjit lagi.
Sederhana sekali bukan? Dgn berjinjit *minima 50 kali dalam sehari*, beliau terlepas dari derita lumpuh manakala jantung menjadi normal semula.
Blh  juga berjalan sambil berjinjit utk beberapa minit semampu anda.

Pakcik Rusdi suruh sy pegang pahanya, ternyata lebih keras dari peha saya yg kurang bersenam. Sekarang banyak orang kurang bersenam, lebih banyak duduk drpd berdiri apalagi berjalan atau berlari.
Ternyata therapi Berjinjit ini bukan hanya mencegah dan  menyembuhkan stroke dan jantung tp jg blh membantu banyak penyakit lainnya seperti paru2, lenguh tulang belakang/pinggang, lenguh punggung, ginjal, saraf dan lain2. Beliau sudah memberikan info ini semenjak sembuh beberapa tahun lalu kepada rakan2 dan saudara2nya.... Alhamdulillah banyak sekali yg turut sembuh.
Jadi, info ini saya viralkan kepada anda agar anda pun blh sehat dgn therapi berjinjit dan percuma ini.
Semoga info ini bermanfaat dan silakan share dgn semua orang bg mendapat pahala...Kita sama2 berusaha tp Allah SWT shj yg menentukannya....

No comments: