Friday, December 16, 2011

Artikel ilusi

Lihat Apa yang akan Otakmu Lakukan Setelah Melihat Foto Ini

Posted: 25 Jan 2012 09:00 PM PST

Walaupun selalu bersamamu selama 365 hari per-tahun, 7 hari per-minggu, dan 24 jam per-hari. Terkadang ada hal-hal dimana otak-mu dapat melihat sesuatu yang sebenarnya tak kamu lihat. Cuba buktikan dengan foto ini.



Sekarang fokuskan matamu kepada 3 titik berwarna yang ada di hidung wanita ini selama 30 saat. Setelah itu segera alihkan pandangan matamu ke permukaan putih seperti dinding, kertas putih, atau layar baru browser yang berwarna putih. Lalu kedipkan matamu dengan cepat dan terus menerus untuk melihat apa yang terjadi.
Whoaaaaaa! Otak-mu baru saja memproses sebuah gambar negatif!
Mahu lihat gambarnya secara digital? Buka di Photoshop dan tekan Ctrl + i

sumber: Petapixel via Gizmodo

Sedih...Tak Percaya Sudah Meninggal, Masih Diberi Susu

Posted: 25 Jan 2012 08:30 PM PST


Kecelakaan maut yang terjadi di daerah Tugu Tani menyisakan duka yang mendalam bagi para keluarga mangsa dan seluruh warga Indonesia juga bersimpati dengan kejadian yang memilukan ini.






Ketika melihat video amatur yang beredar di internet, ada salah salah satu peristiwa yang membuat hati penonton sangat tersentuh. Dalam salah satu cuplikan video tersebut terlihat seorang ayah membawa anaknya yang bernama Yusuf (2,5 tahun) telah terbujur kaku dalam gendongannya, ayah Yusuf berusaha memberikan botol berisi air susu kepadanya.


Saya tidak habis fikir melihat cuplikan video tersebut, "Lha orang adeknya udah meninggal kok masih mau dikasih minum susu?".


Ayah Yusuf seakan tidak percaya bahwa putranya yang baru berusia 2,5 tahun ini telah meninggal.


Dari beberapa informasi, saat tertabrak, Yusuf bahkan berada dalam pelukan dan gendongan orang tuanya yang akhirnya terpelanting kemudian mengalami gegar otak berat.


Mengenai pelaku, Afriani Susanti, pengemudi yang menggunakan dadah dan telah menewaskan 9 orang tersebut seolah tidak menyesal atas perbuatan berbahaya yang dilakukannya sehingga menewaskan pengguna jalan lainnya.




Apriani Susanti ( Pelaku Pelanggaran )


Terlihat dari ekspresi wajahnya, Afriani Susanti seolah acuh dan tak peduli meski telah menghabisi nyawa 9 orang. Bagai pembunuh berdarah dingin, sikapnya pun sampai saat ini tetap tertutup dan dingin.


Para keluarga mangsa menuntut agar Apriani Susanti untuk segera dihukum yang seberat - beratnya sesuai dengan tindakan yang telah dilakukannya. Apriani Susanti melanggar rombongan pejalan kaki yang ada di tepi jalan (trotoar) dengan menggunakan kereta xenia, dia bahkan sama sekali tidak menginjak pedal brek kerana saat itu Apriani Susanti masih kabur dalam pengaruh sabu - sabu dan ekstasi, hasilnya, belasan orang terlempar bagai permainan bowling dilanggar bolanya.


Keluarga mangsa mengancam, jika Apriani Susanti hanya dihukum ringan, mereka akan berdemo. Menurut mereka, minimal hukuman penjara seumur hidup untuk Apriani Susanti.
sumber

Mengejutkan: Buku Sex dengan Halaman Kosong laris dijual

Posted: 25 Jan 2012 08:00 PM PST


Profesors Sheridan Simove telah menghasilkan sebuah buku dengan 200 halaman berjudul "What Every Man Thinks About Apart From Sex" atau "Apa Yang Difikirkan Lelaki Selain Dari Sex". Yang menarik dari buku tersebut adalah bahwa semua halamannya kosong.


Buku tersebut terjual laris secara online di Amazon menyusul promosi yang heboh di antara para mahasiswa di seluruh Inggris.


Buku seharga £ 4,69 itu, dimaksudkan sebagai hadiah, dan digunakan oleh mahasiswa sebagai sebuah buku catatan.


Mahasiswa Nottingham Jess Lloyd berkata: "Aku membeli buku itu untuk teman saya sebagai lawak dan ia mulai menggunakannya sebagai sebuah buku catatan untuk kuliah. Sekarang semua orang tampaknya memiliki buku itu. Buku itu sudah menjadi sebuah kegemaran di kampus."


Pengarang Sheridan Simove yang merupakan lulusan Oxford University mengatakan: "Buku ini merupakan hasil dari 39 tahun penelitian yang melelahkan dan studi praktis dalam subjek. Saya meninggalkan apapun untuk penelitian itu dan benar-benar mencurahkan diri saya ke penelitian itu.


Setelah bertahun-tahun kerja keras saya akhirnya menyedari bahawa laki-laki tidak memikirkan apa-apa selain dari seks. Itu adalah kesimpulan yang mengejutkan dan saya menyedari bahawa dunia harus diberitahu tentang temuan saya.


Saya tidak pernah berfikir sedikitpun bahawa karya saya akan diterima oleh ribuan mahasiswa di Inggris. Hal ini sangat menyenangkan untuk melihat buku saya mengalahkan banyak karya akademik lainnya yang penulisnya mengatakan telah bekerja lebih keras daripada saya." katanya


Sumber: http://madpost.info

ELIXIR OF LIFE, Pil Panjang Umur Dari Australia

Posted: 25 Jan 2012 07:45 PM PST


Sebuah pil ajaib yang dapat memperlambat proses penuaan akan segera dijual di pasaran dalam lima tahun mendatang. Pil ajaib ini mampu memperpanjang harapan hidup orang hingga mencapai usia 150 tahun ke atas.


Prof Peter Smith dari Universitas New South Wales di Australia mengatakan ubat yang disebutnya elixir of life itu, tak hanya akan membantu hidup orang lebih lama, tapi juga sihat.


"Tujuannya bukan hanya untuk memperpanjang usianya dengan upaya yang sulit, tapi untuk memfasilitasi hidupnya agar usianya lebih panjang dan sehat," jelasnya.


Prof Peter menambahkan, ubat temuannya itu akan membantu regenerasi sel dan regenerasi proses dalam tubuhnya. "Jadi kita mengharapkan orang-orang yang memakan ubat ini nantinya akan hidup dengan baik dan lebih lama," katanya lagi.


Sementara itu Prof David Sinclair, seorang ahli anti-aging dari Harvard University, mengatakan jaringan gen bertanggung jawab untuk laju penuaan. "Tubuh kita memiliki kemampuan luar biasa untuk memperbaiki diri," imbuhnya.


Penelitian yang dilakukan Prof Sinclair menunjukkan, bahawa resveratrol, senyawa tanaman yang ditemukan dalam anggur merah, dapat memperpanjang umur ragi, cacing, lalat buah dan tikus lemak, dengan mengaktifkan protein yang disebut sirtuins.


"Kami melihat awal dari teknologi yang di makan sehari memungkinkan manusia boleh hidup hingga usia 150 tahun." tutupnya.

Benda yang tak dijual di pasaraya di Malaysia

Posted: 25 Jan 2012 07:30 PM PST









Isteri hampeh habiskan duit yang diberi suami untuk bayar gigolo

Posted: 25 Jan 2012 07:00 PM PST


Bayangkan, hati suami mana yang tidak luka seperti di robek-robek bila menemukan isterinya sedang bermesraan dengan lelaki lain di sebuah bilik yang sengaja disewa untuk melampiaskan nafsu birahinya. Itulah yang dialami BO (48), ia menangkap isterinya RE (39) sedang tidur bersama selingkuhannya HC. Kemudian BO pun langsung melaporkaan apa yang dilihatnya ke Polis Jakarta Selatan.

Alangkah semakin bergejolaknya amarah sang suami, ketika bersama anggota Unit Perlindungan Perempuan dan Anak (PPA) Polis Jakarta Selatan, BO mendatangi bilik sewa di jalan Pedurenan,Pancoran pagi tadi. Di dalam bilik itu, BO mendapati sang isteri bersama selingkuhannya.

"Lelaki itu pakai seluar pendek, singlet. Sedangkan isteri saya telanjang bulat," kata BO di balai polis Jakarta Selatan. Sebenarnya sudah sejak tiga bulan lalu BO merasa curiga dengan tingkah laku isterinya. RE kerap kali pulang malam dalam keadaan mabuk. "Bila ditanya, ia tidak boleh menjawab, malah jadi bertengkar," ujar BO. Kecurigaan semakin kuat ketika pembantu dan pemandu BO, mengatakan pernah melihat RE bermesraan dengan HC.

"Pembantu saya pernah lihat mereka ciuman. Pemandu saya pernah disuruh hantar kasut ke rumah pemuda itu," ungkap BO. Semenjak isterinya berhubungan dengan HC yang diketahui sebagai gigolo kelas atas, wang bulanan yang diberikan suaminya selalu habis. Bahkan isterinya sering tak pulang ke rumah. "Wang bulanan Rp 50 juta habis. Sepertinya kasih gigolo itu," ucapnya.

Kini pintu maaf bagi sang istEri sudah tertutup, meskipun sudah dikurniakan tiga anak, BO tetap akan memenjarakan RE bersama selingkuhannya tersebut. Bahkan dalam waktu dekat ini BO merancang menceraikan istrinya. "Saya ingin ceraikan dia, biar proses hukum tetap berjalan," ujarnya.

Pantauan wartawan, hingga malam tadi, polis masih berada di rumah sewa yang dijadikan tempat RE dan HC bercumbu layaknya suami isteri untuk kepentingan penyiasatan. Juru cakap polis AKP Fitri mengakui kejadian tersebut. BO melaporkan RE dan HC dengan pasal 284 KUHP tentang Penzinaan. "Saat ini kita masih lakukan penyiasatan," katanya singkat. (ruanghati.com)

Lelaki curi lebih 11,000 pasang pakaian dalam wanita

Posted: 25 Jan 2012 06:45 PM PST


BANGKOK: Polis Thailand semalam berkata mereka menahan seorang pencuri dengan lebih 1,000 pasang pakaian dalam wanita di but keretanya.
Polis turut menemui lebih 10,000 pasang barangan sama di kediaman suspek berusia 48 tahun itu yang ditahan bersama seorang rakannya selepas memecah masuk sebuah bangunan di kawasan Chinatown di bandar raya ini.

Polis berkata, lelaki itu mengakui mencuri dan mengumpul pakaian dalam wanita sejak dia berusia 18 tahun.


"Dia mencium semua pakaian dalam itu sepanjang masa, malah juga ketika memandu," kata Mejar Jeneral Saroj Promcharoen. - AFP


sumber : myMetro

Bintang Hollywood, Liam Neeson, bercadang peluk Islam

Posted: 25 Jan 2012 06:30 PM PST


LAS VEGAS: Bintang Hollywood, Liam Neeson, bercadang meninggalkan kepercayaan Katoliknya untuk memeluk Islam.
Laporan media semalam menyatakan, Neeson, 59, mengaku dia "diresapi semangat" itu selepas mendengar laungan azan ketika menjalani penggambaran filem di Istanbul, Turki.

Kata Neeson, azan dilaungkan lima kali sehari dan untuk minggu pertama, dia "gila" mendengarnya.


"Tiba-tiba seruan itu meresapi jiwa dan ia menjadi sesuatu yang paling indah," katanya.

Neeson berkata, ada kira-kira 4,000 masjid di Istanbul dan sesetengahnya begitu indah.


"Ia menyebabkan saya benar-benar berfikir untuk menganut Islam," katanya.



Neeson dibesarkan di Ireland Utara sebagai penganut Katolik yang taat.

Bagaimanapun, dia beberapa kali mempertikaikan keyakinannya.


"Saya diajar mengenai Katolik, tetapi saya tertanya-tanya setiap hari secara tidak sedar - apa yang kita lakukan di dunia ini sebenarnya? "Saya sentiasa membaca buku mengenai Tuhan dan fahaman atheis," katanya. - TS


sumber : myMetro

Tembak kereta sendiri kerana enjin tak boleh hidup

Posted: 25 Jan 2012 06:15 PM PST


INILAH.COM, Kingman – Begitu emosinya lelaki ini kerana enjin keretanya tak mahu hidup, ia menembak keretanya.

Si lelaki itu, seperti diberitakan Straits Times, menembak keretanya dan menolak keluar dari rumah setelah membuat beberapa orang tidak senang dengan tindakannya.

Suratkhabar Kingman Daily Miner melaporkan, lelaki bernama Lauriano Lawrence Lovato hendak keluar dengan Camaro-nya pada 13 April lalu.

Kereta itu mogok dan tak mahu hidup. Lovato yang emosi, keluar kereta dan berdiri di depannya. Kemudian ia menembak dua kali ke kereta itu, memecahkan kaca depan dan menembus dasboard.

Tetangga yang ketakutan menelefon polis dan setelah sembunyi di dalam rumah selama beberapa lama, akhirnya ia menyerah dan diseret ke penjara.

Lovato mengaku bersalah kerana menembakkan senjatanya tanpa izin di dalam kota. Ia dihukum masa percubaan tiga tahun dan 90 hari kurungan.

2 tahun kena belasah dengan teman wanita

Posted: 25 Jan 2012 06:00 PM PST


LONDON: Seorang ahli perniagaan yang dibelasah teruk oleh teman wanitanya dan hampir kehilangan tangan akan menjalani pembedahan kosmetik bagi menghilangkan kesan penderaan itu.
Ian McNicholl, 49, dari Hull, menderita selama dua tahun akibat didera Michelle Williamson, termasuk satu daripadanya disembur dengan cecair peluntur pada mata.

McNicholl juga menderita retak tengkorak, rahang, hidung dan tiga rusuknya patah, selain kesan melecur pada tangan akibat ditekap dengan seterika panas oleh teman wanitanya yang hanya mempunyai ketinggian 1.5 meter.


Tidak cukup dengan itu, McNicholl juga diseksa dengan puntung rokok pada hidungnya kerana disyaki bercinta dengan wanita lain.

Michelle kini menjalani hukuman penjara tujuh tahun kerana menyebabkan kecederaan ke atas McNicholl.


Dalam satu kejadian, Michelle, 34, mencurah dua cerek air mendidih ke atas McNicholl dan pernah menyerang teman lelakinya itu dengan pencuci hampa gas.




Bersedia menjalani pembedahan kosmetik, McNicholl berkata dia mula disyaki berlaku curang di antara sambutan Krismas dan tahun baru pada 2006.

"Ketika itu Michelle mencederakan saya kali pertama dengan menumbuk muka sehingga menyebabkan mata saya lebam," katanya.


Menurut McNicholl, Michelle kemudian meminta maaf dan berjanji insiden itu tidak berulang lagi.

Percaya dengan janji itu, McNicholl membenarkan Michelle berpindah ke rumahnya di Grimsby.


Bagaimanapun, beberapa minggu kemudian Michelle sekali lagi menyerangnya dengan pencuci hampa gas.


Kata McNicholl, Michelle mula merungut dan mengungkit hubungannya dengan pasangan sebelum ini.


Pengalaman paling perit dialami McNicholl berlaku apabila Michelle mencurahkan secerek air mendidih ke ribaannya.


"Ketika saya menjerit kesakitan, Michelle mengisi semula cerek berkenaan, memanaskan air dan mencurahnya untuk kali kedua," katanya.


McNicholl berkata, Michelle juga suka menunjuk-nunjuk kesan kecederaan dialami kepada rakannya.


Ditanya mengapa dia tidak cuba melarikan diri, McNicholl berkata, dia takut kerana Michelle pernah mendakwa keluarganya terbabit dalam kegiatan jenayah dan tidak teragak-agak membunuhnya.


Sejurus sebelum ditahan polis, Michelle sempat menyerang McNicholl dengan batang besi dan tukul besi dalam kejadian selama hampir tujuh jam.


Michelle ditahan selepas polis menerima maklumat daripada pihak tidak dikenali. - DM



sumber : myMetro

Guru 'smackdown' murid

Posted: 25 Jan 2012 05:45 PM PST

Hanya kerana memecahkan pasu bunga,seorang guru sanggup membuat aksi 'smackdown' kepada muridnya.Cuba lihat..patut ke tak patut?



Datuk nyaris serah RM1.5j pada penipu

Posted: 25 Jan 2012 05:30 PM PST


TANGKAK: Seorang ahli perniagaan hartanah berstatus Datuk nyaris kerugian RM1.5 juta selepas didatangi seorang lelaki yang menyamar sebagai wakil Jabatan Perdana Menteri (JPM) di rumahnya di sini, pada malam Tahun Baru Cina lalu.
Ketika kejadian, ahli perniagaan dikenali sebagai Datuk Chia (bukan nama sebenar), 49, menikmati jamuan besar bersama keluarganya apabila seorang lelaki berusia 40-an dikenali sebagai Datuk Azhar Ahmad datang dengan kereta mewah.

Sejurus bertemu Chia, lelaki itu menunjukkan surat JPM menyatakan Chia dikenakan tahanan mengikut Ordinan Darurat dan mahu menahannya di depan keluarga.


Malu dengan keluarga, mangsa berbincang dengan lelaki itu yang kemudian meminta Chia menyerahkan RM3 juta bagi melepaskannya dan wang itu sumbangan membantu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menjelang pilihan raya umum (PRU) akan datang.

Mangsa terkejut dengan jumlah diminta, merayu dikurangkan dan menghubungi rakannya untuk berbincang sebelum bersetuju menyerahkan RM1.5 juta.


Selepas persetujuan dicapai, mangsa menyerahkan RM30,000 sebelum berjanji melunaskan bakinya apabila mereka bertiga bertemu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ledang nanti.




Sumber berkata, selesai jamuan makan besar, lelaki itu membawa Chia dan rakannya ke IPD Ledang jam 3 pagi untuk menyambung perbincangan mereka. "Ketika itu, Chia mula sangsi dengan dakwaan lelaki terbabit lalu meminta polis menyiasat dan lelaki berkenaan ditahan," katanya.

Polis yang memeriksa kereta digunakan suspek menemui pil Eramine 5, sepasang gari, sepucuk pistol disyaki palsu serta beberapa dokumen palsu ditandatangani Perdana Menteri.


Menyedari dia terpedaya, Chia membuat laporan polis.

Menurut sumber, Chia terbabit dalam perniagaan pembangunan hartanah dan baru seminggu mengenali Datuk Azhar selepas diperkenalkan seorang rakannya.


Sementara itu Ketua Polis Daerah, Superintendan Harun Idris yang dihubungi enggan mengulas lanjut.



sumber : myMetro

Kempen ‘Rasulullah Tokoh Seks Suci Islam’ boleh cemar imej Nabi Muhammad s.a.w

Posted: 25 Jan 2012 05:15 PM PST


IPOH: Lima puluh ahli Kelab Taat Suami (KTS) disoal siasat Jabatan Agama Islam Perak (JAIPk) ketika mahu melancarkan kempen 'Rasulullah Tokoh Seks Suci Islam' di sebuah banglo mewah di sini, semalam.
Sepasukan penguat kuasa JAIPk menyerbu banglo itu kira-kira jam 4 petang selepas mendapat maklumat mengenai program berkenaan yang dikhuatiri boleh menimbulkan imej negatif kepada Nabi Muhammad s.a.w.
KTS diketuai Khadijah Aam atau lebih dikenali sebagai Ummu Jah dan beliau adalah isteri kepada Allahyarham Ashaari Muhammad, pengasas pertubuhan Al-Arqam yang diharamkan kerajaan sebelum ini.

Pengarah JAIPk, Mohd Yusop Husin berkata, dalam serbuan itu, pihaknya turut merampas poster kempen dan risalah selain memeriksa komputer riba yang terdapat di ruang pameran majlis berkenaan.



"Kami menyoal siasat semua ahli KTS untuk mendapatkan maklumat mengenai program yang diadakan dan siasatan lanjut berhubung kes ini masih dilakukan," katanya ketika dihubungi, semalam.


sumber : myMetro

Umrah MLM haram

Posted: 25 Jan 2012 05:00 PM PST


KUALA LUMPUR: Niat halal cara haram. Itu ungkapan paling sesuai apabila sebuah koperasi dikesan menggunakan kaedah pemasaran pelbagai peringkat (MLM) yang lazimnya diamalkan syarikat jualan langsung untuk menawarkan pakej umrah dengan harga amat murah.
Dengan modal RM1,700, koperasi terbabit mempromosi jumlah berkenaan sudah mencukupi untuk umat Islam mengerjakan umrah dengan syarat mereka perlu menaja tujuh peserta lain untuk berada di bawah mereka.
Peserta terbabit juga disyaratkan mengeluarkan modal dalam jumlah sama dan ia berturutan menjadi rantaian tanpa had, malah pakej itu juga boleh dihadiahkan kepada sesiapa saja termasuk bukan ahli skim berkenaan.

Penolong Pengarah Kanan Pusat Pengurusan Aduan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), A Mogan berkata, pihaknya melakukan siasatan terhadap kegiatan koperasi itu selepas menerima aduan orang ramai.



"Siasatan awal setakat ini mendapati kegiatan mereka itu bertentangan dengan undang-undang. Antara kesalahan paling ketara ialah mereka tidak memiliki lesen untuk menganjurkan pakej umrah seperti yang dipromosikan," katanya ketika dihubungi.


sumber : myMetro

Ribut ‘sedut’ bangunan sekolah

Posted: 25 Jan 2012 04:45 PM PST


IPOH: "Saya mungkin buta jika serpihan kayu dan batu siling itu menikam ke mata kiri saya. Bagaimanapun, saya bersyukur kerana masih terselamat dan hanya cedera ringan," kata murid Sekolah Agama Rakyat (SAR) al-Ansari Ulu Chemor, Ubaidilah Mohd Zamri, 12, yang terselamat dalam kejadian ribut taufan petang Isnin lalu.
Dalam kejadian jam 7 malam itu, bangunan sekolah yang menempatkan 39 pelajar tahfiz terbabit seolah-olah 'disedut' ke udara sebelum ranap menyembah bumi. Mangsa berkata, kejadian ribut dan hujan lebat itu berlaku ketika semua pelajar berehat dan menunggu masa untuk menunaikan sembahyang Maghrib.

"Ketika itu saya bersama pelajar lain berada di ruang rehat sekolah untuk bersembahyang kerana ruang solat basah terkena tempias hujan lebat.


"Ustazah mengarahkan saya melaungkan azan. Ketika itu ribut menggoncang bangunan sekolah sebelum siling jatuh menimpa kami," katanya.

Menurutnya, serpihan siling dan batu itu melayang mengenai mukanya menyebabkan dia menahan sakit sambil mencari tempat berlindung.


"Kami kelam-kabut lari menyelamatkan diri apabila sebatang pokok kelapa tumbang dan menimpa pula bangunan sekolah serta empat rumah berhampiran.



"Saya yang berada di bawah runtuhan itu, bagaimanapun amat bernasib baik kerana tidak ditimpa batang pokok kepala itu," katanya.


sumber : myMetro

Muak dengan seluar dalam superman

Posted: 25 Jan 2012 04:30 PM PST


JOHOR BAHRU: Penduduk beberapa kawasan perumahan di sekitar Tampoi, di sini, kurang senang dengan 'penularan' iklan produk dinamakan Seluar Dalam Superman (SDS) yang kononnya mampu merawat masalah tenaga batin lelaki.
Ini berikutan kawasan perumahan mereka menjadi sasaran ejen jualan SDS mempromosikan produk berkenaan menerusi iklan yang ditampal di merata tempat.
SDS yang dikatakan dilengkapi magnet kononnya boleh merawat masalah lemah tenaga batin serta mampu mengubah saiz kemaluan penggunanya dan ia dijual dengan harga antara RM350 dan RM900 setiap satu.

Seorang pesara, Mohd Ilham Samudin berkata, dia terkejut apabila iklan seluar dalam menggunakan nama Superman itu ditampal di tempat awam hingga memalukan selain mencemarkan pemandangan.




"Bagi saya iklan itu bukan saja mencacatkan pemandangan, malah boleh mengakibatkan pelbagai pengaruh buruk di kalangan masyarakat.

"Mungkin peminat Superman terutama lelaki, mudah terpedaya hingga sanggup membelanjakan ribuan ringgit bagi mendapatkan seluar dalam itu dengan anggapan mendapat kuasa luar biasa," katanya yang tinggal di Taman Bahagia, Tampoi.



sumber :myMetro

Anak mati tercampak

Posted: 25 Jan 2012 04:15 PM PST


SEREMBAN: "Sejurus van itu terbalik, semua ahli keluarga termasuk saya menyahut apabila nama kami dipanggil kecuali arwah yang kemudian disedari sudah tidak bernyawa lagi," kata mangsa yang juga saksi kejadian kemalangan, Suhana Sofia Omar, 27.
Ketika kejadian jam 6.45 pagi, semalam mereka dalam perjalanan ke Johor Bahru selepas di Langkawi.

Sebaik tiba di Kilometer 254.1 Lebuhraya Utara-Selatan arah selatan, Senawang, tiba-tiba van yang dinaiki terbabas menyebabkan seorang kanak-kanak, Danish Abdul Latif, 6, tercampak keluar sebelum dihempap van itu.


Mangsa mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala. Kemalangan itu turut menyebabkan ibu mangsa, Zurina Omar, 36, yang mengandung dan bapanya, Abdul Latif Abdul Rahim, 38, enam ahli keluarga lain termasuk dua kanak-kanak lelaki berusia setahun dan 10 tahun tercedera. Suhana berkata, mereka sekeluarga bercuti di Langkawi selama beberapa hari terlebih dulu pergi ke Pulang Pinang.

"Sebaik tiba di lokasi kejadian, saya nyenyak tidur terkejut apabila mendapati van dinaiki berpusing dan terbalik. Saya kemudian berasa pelik apabila arwah tidak menyahut," katanya.


Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Superintendan Abdul Halil Hamzah mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian itu.



SUMBER : myMetro

Sembunyi atas loteng elak ditangkap

Posted: 25 Jan 2012 04:00 PM PST


KUALA LUMPUR – Seorang lelaki yang bersembunyi atas loteng ditahan pihak berkuasa bersama pasangannya di sebuah hotel bajet di Pandan Indah, awal pagi semalam.


Serbuan itu dilakukan sepasukan anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), pegawai Masjid Al-Azim, Pandan Indah dan anggota Ikatan Relawan Rakyat (Rela) selepas menerima maklumat orang awam.


Ketika ditahan, lelaki berusia 20-an itu berpakaian lengkap, bersama pasangannya berusia 22 tahun, yang hanya memakai baju tidur, kira-kira jam 4 pagi.


Pegawai masjid berkenaan, Ahmad Nawi Osman berkata, gadis itu bekerja sebagai pegawai pemasaran insurans. Pasangannya baru bekerja di syarikat yang sama.


"Gadis itu mendakwa dia seorang sahaja di bilik itu, tetapi kami mengesan lelaki berkenaan menyorok di loteng. Mereka antara dua pasangan lain yang ditahan selepas disyaki berkhalwat di hotel berkenaan," katanya.


sumber : sinar harian

Peluk erat mayat teman wanita yang jatuh daripada tingkat 17

Posted: 25 Jan 2012 03:00 PM PST


GEORGETOWN - Polis mengambil masa kira-kira sejam untuk memujuk seorang lelaki melepaskan mayat teman wanitanya daripada pelukannya, yang maut selepas dipercayai terjatuh dari tingkat 17, Flat Taman Utara, Batu Uban, awal pagi ini.


Jurucakap polis berkata kira-kira pukul 1.15 pagi, polis menerima laporan daripada orang awam bahawa terdapat dua mayat yang dipercayai terjatuh dari bangunan flat berkenaan.


"Namun bila polis tiba di sana, hanya ada satu mayat wanita yang sedang dipeluk erat seorang lelaki berusia 20-an sambil terbaring di sebelah mayat itu dan dia dipercayai teman lelaki si mati," katanya ketika dihubungi pemberita di sini hari ini.


Katanya polis terpaksa mengambil masa kira-kira sejam untuk memujuk lelaki itu melepaskan mayat teman wanitanya itu.


Pemangku Ketua Polis Daerah Timur Laut, Supt Ahmad Baktiar Kassim ketika dihubungi berkata mayat wanita berumur 22 tahun itu dihantar ke Hospital Pulau Pinang untuk bedah siasat dan kes itu setakat ini diklasifikasikan sebagai kematian mengejut.- Bernama


sumber : sinar harian

Tabah betul abang ni

Posted: 25 Jan 2012 10:00 AM PST





Bersemangat walaupun hidup dengan separuh badan

Posted: 25 Jan 2012 09:30 AM PST

Peng Shuilin yang setengah badannya dibuang kerana hancur dilanggar trak,tetapi masih hidup. Walaupun menjalani proses penyembuhan yang panjang, namun pemuda dari China berusia 37 tahun ini tidak pernah menyerah dan tetap semangat sehingga dia mampu pulih serta cuba untuk hidup seperti biasa.


Menurut jurucakap hospital yang merawatnya, Peng Shuilin memiliki daya tahan tubuh yang sangat mengagumkan dan mungkin ialah satu-satunya orang di dunia yang hidup dengan setengah badan.




















Remaja10 Tahun jadi designer terkenal dunia

Posted: 25 Jan 2012 09:00 AM PST

FAKTOR usia tidak mesti dijadikan batasan untuk berkarya. Hal itu dibuktikan oleh designer muda berasal Amerika Syarikat, Cecilia Cassini.


"Aku adalah designer termuda di Amerika," cetus gadis kecil yang baru berusia 10 tahun itu .




Minat Cecilia di bidang fesyen telah terlihat sejak usianya jauh lebih muda. Ketika itu, neneknya memberikan hadiah sebuah mesin jahit pada ulang tahunnya yang ke enam. Sejak itulah gadis penuh bakat ini tidak berhenti menjahit dan menciptakan design pakaiannya sendiri.


"Aku tahu aku ingin menjadi seorang desainer begitu aku dilahirkan," ujarnya




Cecilia pun rajin mengikuti banyak kursus menjahit guna mengasah kemampuannya. Sudah tidak terhitung lagi jumlah jarum mesin jahit yang patah olehnya selama belajar menjahit.


Satu hal yang pasti, design muda berasal Encino, California, ini tahu benar pakaian seperti apa yang diimpikan oleh banyak gadis kecil lain seusia dirinya. Ornamen mengilap, manik-manik, pita terang, saku kecil yang manis, serta tekstur menarik menjadi ciri khas busana yang didesign olehnya.




Dalam mereka busana, Cecilia mendapatkan inspirasi dari banyak orang dan sumber seperti majalah fesyen. Akan tetapi, sering kali ia mendengarkan suara hati dan mengikuti imaginasinya sendiri.




Meskipun tidak memiliki hubungan keluarga dengan designer terkenal Amerika di abad ke-20 Oleg Cassini, Cecilia memiliki cukup karisma untuk membuat namanya dikenal publik. Ketika ini, dia diwakili oleh bekas manajer Kim Kardashian, teman ibunya, yang membantu meluncurkan lini fesyennya dan menghubungkannya dengan butik anak-anak di London, Tough Cookie's, yang menjual rekaanya.


sumber : xinhuanet

Inilah Game Nintendo DS yang Dilarang Beredar,Kerana Mengandungi Pornografi

Posted: 25 Jan 2012 08:45 AM PST



Game ini dilarang di beredar kerana dianggap sebagai pornografi kanak-kanak.Walaupun hanya sekadar permaianan ?

Sebuah game Nintendo 3DS dilarang beredar di Sweden, Denmark, dan Norway kerana thukum pornografi dan pornoaksi di ketiga negara terseebut.

Game bernama Dead or Alive: Dimensions ini gagal diedar kerana kandunganya termasuk pornografi kanak-kanak dan pelecehan seksual terhadap anak.

Jika anda berfikir demikian, dan menganggap alasan tersebut mengada-ada, maka tidak demikian bagi ketiga negara tersebut.

Hakim Michael Adams, dari Pengadilan New South Wales mengatakan bahawa di hadapan hukum, karakter kartun yang fiksi pun dianggap mewakili atau menggambarkan manusia?.

Adams mengatakan, kartun membuat orang membayangkan dan menginginkan objek sungguhan seperti yang ditampilkan, dan itu sama halnya dengan pelecehan seksual terhadap kanak-kanak.


Ia juga menyebutkan bahawa karakter fiksi, yang dibuat dari bentuk manusia , dapat dianggap mewakili, menggambarkan, atau merepresentasikan seseorang.

Dead or Alive: Dimensions, adalah game bersiri yang berisi pertarungan taktik yang dilakukan karakternya. Tiga karakter utamanya, yaitu Ayane, Koroke, dan Kasumi berusia di bawah 18.

Dalam game ini, ketiga karakter itu ditampilkan dalam pose dan pakaian yang dianggap sebagai pornografi kanak-kanak.

Wow, Ternyata Kini Jantung pun Boleh Update Status seperti Facebook

Posted: 25 Jan 2012 08:30 AM PST

Trend jejaring sosial membuat hampir semua orang di dunia ketika ini gemar mengupdate status. Tahukah Anda? Kecanggihan teknologi membuat organ tubuh kita seperti jantung misalnya, juga boleh melakukan itu!


Ini bukan dongeng belaka, melainkan sebuah penemuan yang dikembangkan oleh para ilmuwan di lembaga ilmiah Imec di Eindhoven, Belanda. Mereka mengembangkan teknologi Body Area Network (BAN) wireless atau disebut Human++ BAN.


Bagaimana cara kerjanya? Dilapor New Scientist dan dikutip detikINET, Human++ BAN memungkinkan sensor berukuran sangat kecil ditanamkan pada organ tubuh tertentu. Fungsinya, mengirimkan data kesihatan tubuh seorang pesakit ke handphone melalui sebuah adapter kad memori SD.


Ya, rupanya teknologi ini memang diciptakan sebagai alat bantu di dunia perubatan. Dengan menggunakan sensor electrocardiogram berdaya rendah sebagai titik wireless, Human++ BAN mentransfer statistik penting dari jantung ke smartphone pengguna. Selanjutnya, data ini juga dikirimkan secara langsung ke doktor yang menangani pesakit melalui hubungan jaringan 3G atau wireless.


Uniknya, ketika terjadi sesuatu yang salah pada keadaan tubuh pesakit, Human++ BAN akan membunyikan alarm pada handphone si pengguna. Misalnya untuk memberitahukan bahawa denyutan jantung si pesakit terlalu tinggi.


Sistem Human++ BAN tak hanya bisa bekerja pada jantung, tetapi juga sistem angota tubuh lainnya. Imec mengklaim, teknologi ini bisa dimanfaatkan untuk memonitor kondisi neurologis, bisa diterapkan bagi para atlet atau lainnya

No comments:

YouTube

Loading...